Jak dokonać optymalizacji ustawień gry do sprzętu?

Jak dokonać optymalizacji ustawień gry do sprzętu?
Reklamy

Jeżeli posiadasz 8 GB RAM, na początek zamknij aplikacje działające w tle, które mogą wysoko obciążać pamięć. Dobrym pomysłem jest też instalacja produkcji na dysku SSD. Wyposaż się w program do monitorowania wydajności i zużycia, taki jak np. MSI Afterburner, aby na bieżąco sprawdzać obciążenie CPU i GPU, zużycie RAM oraz VRAM, a także temperaturę podzespołów. Jest to o tyle ważne, że na średnich ustawieniach graficznych Anthem może zajmować nawet ponad 4 GB pamięci graficznej, a przy ultra przekracza nawet 5 GB. Dlatego jeżeli posiadasz kartę o mniejszej VRAM, będziesz zmuszony do zmniejszenia ustawień graficznych. Najlepiej robić to w poniższej kolejności:

Reklamy
Reklamy
  • rozdzielczość ekranu – to ona ma największy wpływ na wydajność gry, obniżenie jej z natywnej wartości pozwoli na płynną rozgrywkę jednak kosztem jakości grafiki,
  • anty-aliasing – wygładzanie krawędzi na spory wpływ na obciążenie GPU oraz CPU; początkowo można zdecydować się w ramach kompromisu na TAA, jednak jeżeli nadal są problemy, warto wyłączyć go całkowicie,
  • okluzja otoczenia – odpowiada za efekty odbić, cieni i światła, co jest szczególnie obciążające dla GPU i CPU przy mokrych powierzchniach i zbiornikach wodnych,
  • jakość tekstur – wpływa na szczegółowość powierzchni wielu materiałów i otoczenia; choć na wydajność ma niski wpływ, to może zająć sporo pamięci VRAM (po zajęciu ok. 90% lub więcej mogą pojawić się błędy graficzne oraz znaczny spadek wydajności),
  • jakość siatki – określa dokładność modeli 3D oraz odległość rysowania ich, co ma bardzo wysoki wpływ na wydajność,
  • jakość oświetlenia – ma wysoki wpływ na obciążenie GPU,
  • jakość efektów – odpowiada za wszelkie spontaniczne efekty specjalne ataków, dym i tym podobne; jeżeli miewasz spadki FPS podczas walki, zwróć uwagę na to ustawienie,
  • jakość efektów post-procesowych – określa zmiany w grafice już wyrenderowanej, zanim trafi na ekran użytkownika, które dotykają wszystkich elementów, które gra generuje; ma wysoki wpływ na obciążenie GPU,
  • jakość terenu – ma średni wpływ na obciążenie GPU i pamięci VRAM,
  • jakość roślinności – podobnie jak w przypadku jakości terenu,
  • filtrowanie tekstur – wygładzenia nieznacznie tekstów w zależności od ich odległości, ma niski wpływ na wydajność.
Oceń wpis
[Ilośc ocen: 0 Średnia: 0]
Reklamy
Reklamy