To Javelin cechujący się największą wytrzymałością. Zadaje także bardzo duże obrażenia, które mogą trafić nawet w kilku przeciwników jednocześnie. Pełni rolę tanka zbierającego obrażenia. Jego wadami jest powolność i mała zwrotność. Nie ma możliwości stosowania uników. Aczkolwiek rekompensuje to jego zdolność, którą jest tarcza osłaniająca go przed wrogimi atakami. Będzie szczególnie lubiany przez graczy, którzy nie radzą sobie aż tak dobrze z koordynacją ruchów na polu walki.
Kolos ma na wyposażeniu dwa moduły szturmowe: wyrzutnię naramienną oraz ciężką wyrzutnię sztura, a także sprzęt wsparcia.
Zdolności Kolosa
Wyrzutnia naramienna (ang. Ordnance Launcher)
Moździerz burzący (ang. High-Explosive Mortar)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo. Bombardowanie wszystkiego, co stanie na drodze, rakietą zadającą ciężkie obrażenia na małym obszarze.
Moździerz dywanowy (ang. Burst Mortar)
Wybuchowa zdolność. Salwa małych pocisków moździerzowych, która wysadza wszystko na małym obszarze.
Moździerz ogniowy (ang. Firewall Mortar)
Ognista zdolność inicjująca kombo. Zalewa pole bitwy wielką ścianą ognia.
Cewka piorunowa (ang. Lightning Coil)
Elektryczna zdolność wyzwalająca kombo. Powoduje wyładowaniem elektrycznym, które trafia w losowo wybranego przeciwnika.
Cewka porażająca (ang. Shock Coil)
Elektryczna zdolność inicjująca kombo. Razi wszystkie cele wokół Kolosa falami elektryczności.
Ciężka wyrzutnia szturmowa (ang. Heavy Assault Launcher)
Działo oblężnicze (ang. Siege Artillery)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo. Ostrzelanie wrogów rakietami.
Miotacz ognia (ang. Flamethrower)
Ognista zdolność inicjująca kombo. Strumień ognia podpalający wszystko na jego drodze.
Działko plot. (ang. Flak Cannon)
Wybuchowa zdolność. Salwa pocisków krótkiego zasięgu z tzw. rozsiewacza.
Działko magnetyczne (ang. Railgun)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo. Trafia jednego wroga niszczycielskim pociskiem kinetycznym.
Wyrzutnia jadu (ang. Venom Spitter)
Kwasowa zdolność inicjująca kombo. Wystrzał wielu kwasowych pocisków balistycznych.
I jeszcze raz (ang. Again and Again)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo (dostępna od 30 poziomu). Wystrzeliwujesz bardzo eksplozywny pocisk, który po detonacji wybucha jeszcze raz.
Najlepsza obrona (ang. Best Defense)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo (dostępna od 30 poziomu). Strzał bardzo eksplozywnym pociskiem. Trafienie przeciwnika przywraca pewien procent opancerzenia.
Czarny Proch (ang. Black Powder)
Wybuchowa zdolność (dostępna od 30 poziomu). Ostrzał szerokiego obszaru wieloma pociskami. Pokonanie przeciwnika przywraca ładunek tej umiejętności. Może to stać się raz na 1 sekundę.
Pięść Próby (ang. Fist of the Crucible)
Ognista zdolność inicjująca kombo (dostępna od 30 poziomu). Wypuszczenie dużego płomienia ognia. Trafienie nim przeciwnika zwiększa obrażenia zadawane przez Miotacz ognia o 24% na 10 sekund. Efekt może być stackowany do 10.
Młot Garreda (ang. Garred’s Hammer)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo (dostępna od 30 poziomu). Po krótkim czasie ładowania wysyła pocisk przebijający pancerz.
Zielony Rozpuszczalnik (ang. Solvent Green)
Kwasowa zdolność inicjująca kombo (dostępna od 30 poziomu). Wysyła plamy kwasy. Kiedy zdolność jest wyekwipowana, kombo zadają 200% obrażeń.
Ciężki sprzęt wsparcia (ang. Heavy Support Gear)
Impuls tarczy (ang. Shield Pulse)
Defensywna zdolność. Zapewnia sprzymierzeńcom odporność na obrażenia.
Okrzyk bojowy (ang. Battle Cry)
Defensywna zdolność. Prowokuje wrogów do atakowania, a jednocześnie obniża ich odporność na żywioły oraz obrażenia fizyczne.
Pozostałe
Działo oblężnicze (ang. Siege Cannon)
Wybuchowa zdolność specjalna, wyzwalająca kombo. Wystrzał trzech ogromnych pocisków, które następnie eksplodują i pokrywają duży obszar płomieniami.
Ciężkie uderzenie (ang. Heavy Smash)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo. Uderzenie w ziemię pięściami zadające obrażenia wokół Kolosa.
Zalecane buildy dla Kolosa
Ze względu na specyfikę zdolności Kolosa, ten egzopancerz może być wykorzystywany na różne sposoby. Mimo swojej powolności stanowi bardzo ważną część drużyny, która jest w stanie walczyć na krótkim lub średnim dystansie.
Build krótkodystansowy
Bronie
Głównym bohaterem tego buildu jest tarcza, która chronić będzie Cię przed przeciwnikami. W przypadku broni palnej dobrym wyborem okaże się działko automatyczne lub półautomatyczna strzelba.
Ciężka wyrzutnia szturmowa
W tym przypadku najlepiej sprawdzi się Miotacz ognia, który idealnie sprawdza się w walce niemal w zwarciu. Na przeciwników zostaje nałożony status podpalenia, podczas którego trwania tracą punkty życia, a także są podatni na kombo.
Wyrzutnia naramienna
Dobrym pomysłem jest Cewka piorunowa, która nie dość, że wyzwala kombo, to razisz przeciwników 10 ładunkami elektrycznymi, które wyzwalane są jedne po drugim i samoistnie szukają i atakują wrogów.
Sprzęt wsparcia
W przypadku walki na krótki dystans nie ma to specjalnie dużego znaczenia, jednak najbardziej przydatny wydaje się w tej konfiguracji Impuls tarczy.
Komponenty
Najważniejsza część tego buildu. Pod tym względem szukaj części, które będą zwiększać takie statystyki, jak:
● siłę pancerza,
● liczbę punktów tarczy,
● obrażenia od elektryczności oraz ognia,
● obrażenia od kombo,
● obrażenia od działek automatycznych i granatników.
Build średniodystansowy
Broń
Dobrym pomysłem, jeśli chodzi o wybór broni do walki na średni dystans dla Kolosa, są karabiny snajperskie oraz lekkie karabiny maszynowe.
Ciężka wyrzutnia szturmowa
Warto zastanowić się między takimi zdolnościami, jak: Działko magnetyczne oraz Działo oblężnicze. Te umiejętności są w stanie zadać spore obrażenia na dowolnie dużym dystansie. Wystrzelone pociski szybko się przemieszczają, dzięki czemu obrany cel nie ma zbyt wiele czasu na reakcję. W takim razie musisz wybrać, czy zależy Ci na silnym przebiciu pancerza (lecz przy tym zadaniu obrażeń tylko jednemu przeciwnikowi), czy obrażeniach obszarowych i wywołaniu kombo.
Wyrzutnia naramienna
W ataku dystansowym dobrze sprawdzi się Moździerz ogniowy. Błyskawiczne podpalenie celów działa na Twoją korzyść. Dodatkowo może pomóc w wygenerowaniu bardzo silnego kombo.
Sprzęt wsparcia
I w tym przypadku Impuls tarczy jest dobrym wyborem, który będzie charakteryzował się sporą efektywnością zarówno dla Ciebie, jak i Twoich sojuszników.
Komponenty
Pod względem komponentów build średniodystansowy nie różni się zbytnio od tego, co można było przeczytać w przypadku buildu krótkodystansowego. Jednak w tym przypadku dużo bardziej polegasz na broni palnej, dlatego na pierwszym miejscu zadbaj o zwiększenie pojemności magazynku. Pozostałe komponenty mogą dotyczyć:
● obrażeń od ognia i elektryczności,
● wzmocnienia tarczy,
● obrażeń od komba,
● wzmocnienia pancerza.