Najzwrotniejszy Javelin ze wszystkich. Dysponuje potrójnym skokiem i unikiem, a dodatkowo jest niezwykle szybki. Wymaga jednak sporo doświadczenia i wprawy, gdyż na początku można mieć problem z koordynacją ruchów na polu walki, a przy okazji nie może pochwalić się dużą wytrzymałością na obrażenia.
W swoim wyposażeniu ma trzy układy:
- szturmowy – bomba z kwasem, ostrze samonaprowadzające oraz miny,
- ofensywny – plazmowe shurikeny czy projekcje,
- wsparcia – wspomagające sprzymierzeńców.
Zdolności Śmigacza
Układ szturmowy (ang. Assault System)
Naprowadzane ostrze (ang. Searching Glaive)
Wybuchowa zdolność. Rzut ostrzem, które samo naprowadza się na cel.
Bomba jadu (ang. Venom Bomb)
Kwasowa zdolność inicjująca kombo. Wystrzał granatu, który po eksplozji obryzguje wrogów kwasem.
Lodowe ostrze (ang. Cryo Glaive)
Lodowa zdolność inicjująca kombo. Namierzenie do dwóch celów w pobliżu i zamrożenie ich w momencie trafienia.
Mina kasetowa (ang. Cluster Mine)
Wybuchowa zdolność. Obrzucenie wskazanego obszaru zestawem min.
Elektryczny szturm (ang. Spark Dash)
Elektryczna zdolność wyzwalająca kombo. Skok pozostawiający za sobą elektryczny ślad.
Zero Absolutne (ang. Absolute Zero)
Lodowa zdolność inicjująca kombo (dostępna od 30 poziomu). Wysyła urządzenia samonaprowadzające mogące trafić do 5 celów. Uderzenie przeciwnika wywołuje lodową eksplozję.
Gorzkie zbiory (ang. Bitter Harvest)
Wybuchowa zdolność (dostępna od 30 poziomu). Wyrzuca pakiet min bliskiego zasięgu.
Szarża Raneri (ang. Raneri’s Charge)
Elektryczna zdolność wyzwalająca kombo (dostępna od 30 poziomu). Szarża w stronę jednego przeciwnika raniąca wszystko, co znajduje się na drodze. Pokonanie przeciwnika ładuje ładunek tej zdolności.
Bezwzględny Prześladowca (ang. Ruthless Stalker)
Wybuchowa zdolność (dostępna od 30 poziomu). Wyrzucenie gadżetu samonaprowadzającego. Trafienie przeciwnika nakłada na niego status zwiększający zadawane mu obrażenia od broni o 110% na 20 sekund.
Wężowa Zasłona (ang. Serpent’s Veil)
Kwasowa zdolność inicjująca kombo (dostępna od 30 poziomu). Zalewa wybrany obszar kwasem. Ataki wręcz zwiększają wszystkie obrażenia od kwasu o 200% na czas 10 sekund.
Układ ofensywny (ang. Strike System)
Uderzenie detonujące (ang. Detonating Strike)
Elektryczna zdolność inicjująca kombo. Atak wręcz, w ramach którego Śmigacz przekazuje wrogowi silny ładunek elektryczny. Przeciwnik, który w tym momencie zostanie zabity, wybucha i poraża wszystko wokół.
Plazmowa gwiazdka (ang. Plasma Star)
Wybuchowa zdolność. Wystrzał plazmowego shurikena w kierunku jednego celu.
Widmowe uderzenie (ang. Wraith Strike)
Wybuchowa zdolność. Stworzenie projekcji Śmigacza, która atakuje wrogów.
Nawałnica (ang. Tempest Strike)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo. Atak wręcz, który zadaje duże obrażenia fizyczne oraz energetyczne.
Rozpylacz jadu (ang. Venom Spray)
Kwasowa zdolność inicjująca kombo. Promień żrącego kwasu zadający obrażenia wszystkim trafionym wrogom.
Szpon Carrifa (ang. Cariff’s Talon)
Elektryczna zdolność inicjująca kombo (dostępna od 30 poziomu). Wybuchowy atak wręcz. Po pokonaniu przeciwnika natychmiast przywraca 50% punktów życia.
Zwłoka Sanadeen (ang. Sanadeen’s Respite)
Wybuchowa zdolność (dostępna od 30 poziomu). Rzut gwiazdą stapiającą armor. Trafienie czułych punktów przeciwnika natychmiast przywraca 35% punktów tarczy.
Duchowy Pazur (ang. Shadow Claw)
Wybuchowa zdolność (dostępna od 30 poziomu). Tworzy 3 duchy atakujące przeciwnika. W tym dwa same naprowadzają się na przeciwnika.
Nagła Śmierć (ang. Sudden Death)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo (dostępna od 30 poziomu). Silny atak wręcz, zadający także obrażenia elektryczne. Oprócz tego trafienie przeciwnika wywołuje ognistą eksplozję.
Ukąszenie Żmii (ang. Viper’s Bite)
Kwasowa zdolność inicjująca kombo (dostępna od 30 poziomu). Wysyła promień żrącego jadu. Trafienie przeciwnika daje 7 ładunków umiejętności specjalnej.
Układ wsparcia (ang. Support system)
Oznaczenie celu (ang. Target Beacon)
Defensywna zdolność. Znakowanie przeciwnika, które powoduje zadawanie mu większych obrażeń przez sprzymierzeńców Śmigacza.
Okrzyk mobilizujący (ang. Rally Cry)
Defensywna zdolność. Usunięcie szkodliwych efektów u wszystkich członków drużyny.
Pozostałe
Ostrza zabójcy (ang. Assassin’s Blades)
Wybuchowa zdolność specjalna, wyzwalająca kombo. Wyrżnięcie wrogów przez Śmiegacza z dużą prędkością i siłą. Działa na krótkim dystansie.
Ostre sztylety (ang. Bladed Daggers)
Wybuchowa zdolność wyzwalająca kombo. Seria ciosów za pomocą pary sztyletów z podwójnymi ostrzami, która może być kontynuowana w nieskończoność.
Przykładowy build dla Śmigacza
Broń
Za główną broń dobrze obrać jest ciężki pistolet, który sprawdzi się zarówno na średnim, jak i krótkim dystansie. W przypadku broni pomocniczej dobrym wyborem jest lekki karabin maszynowy o dużej pojemności magazynku lub karabin szturmowy.
Układ szturmowy
Pod tym względem dobrym wyborem będzie:
- Bomba jadu – posiada duży promień rażenia i na długo nakłada status zatrucia, a także inicjuje kombo,
- Elektryczny szturm – dzięki niemu przedrzesz się przez wrogów, zadając im niezwykle duże obrażenia oraz paraliżując ich.
Układ ofensywny
W tym kontekście warto opierać się na tym, jaka zdolność została wybrana w Układzie szturmowym. Dobierz:
- Nawałnicę – zadasz wysokie obrażenia przeciwnikom znajdującym się przed Tobą, co ich sparaliżuje i zainicjuje kombo,
- Rozpylacz jadu – dobrze jest go połączyć z Elektrycznym szturmem, zadaje nieco większa obrażenia niż Nawałnica i w połączeniu ze zdolnością szturmową powinien sobie poradzić z większością standardowych wrogów.
Układ wsparcia
Bardzo często przydaje się Okrzyk mobilizujący. Okazuje się szczególnie ważny w momentach, kiedy jesteś zamrożony i wystawiony na atak wróg lub Twoi sojusznicy potrzebują pomocy ze względu na negatywne modyfikatory i niski poziom zdrowia.
Komponenty
W przypadku Śmigacza zwracaj uwagę na komponenty, które wzmocnią:
- odporność javelina,
- obrażenia z broni palnej,
- obrażenia ataków wręcz.