Jedynym miejscem, w którym możesz dokonywać zmian czy wymieniać Javeliny, jest Kuźnia. Poza nią – niezależnie czy podczas rozgrywania misji, czy swobodnej eksploracji świata gry, nie masz takiej możliwości. Nawet zdobytego w międzyczasie lootu nie założysz, dopóki nie wrócisz do Fortu Tarsis.
Zmiana Javelina
Po wejściu do Kuźni wciśnij przycisk wyboru pancerza (na PlayStation 4 będzie to trójkąt, na Xbox One Y). Jeżeli masz już odblokowane więcej niż jeden Javelin, na ekranie pojawi się wybór. Im wyższy masz poziom, tym więcej Javelinów będziesz miał do wyboru.
Dodatkowo do każdej klasy Javelina możesz zapisać 5 różnych schematów wyposażenia, które mogą być dopasowane do różnych rodzajów misji. Dzięki temu nie musisz za każdym razem mozolnie podmieniać elementy wyposażenia, a zamiast tego wybrać już wcześniej przygotowaną opcję.
Zmiana wyposażenia Javelina
Już po otwarciu głównego okna menu Kuźni możesz modyfikować wyposażenie aktualnie wybranego Javelina. Warto mieć tu na uwadze, że niektóre sloty różnią się w zależności od wybranej klasy pancerza. Do nich przypisane są różne elementy wyposażenia.
Po wybraniu odpowiedniego slotu na ekranie pojawia się lista dostępnych elementów wyposażenia, które do niego pasują. Zobaczysz tylko to, co masz w swoim skarbcu. Jeśli nie jesteś zainteresowany żadną z obecnie dostępnych części, możesz w prosty sposób przejść do zakładki craftingu i wytworzyć nowy komponent z danej kategorii.
Zmiana wyglądu Javelina
Po przejściu do zakładki Wyglądu (R1 na PlayStation 4, RB na Xbox One) możesz modyfikować to, jak wygląda Twój egzopancerz. Niektóre z dostępnych opcji są darmowe, inne wiążą się z koniecznością wydania monet lub odłamków w celu zakupu nowego elementu. Wszystkie zmiany w wyglądzie mają kosmetyczny charakter i nie mają żadnego wpływu na statystyki wyposażenia.
Oprócz tego możliwa jest także zmiana koloru elementów. W zakładce Wyglądu wybierz opcję Farba. Przed Tobą powinno pojawić się menu zmiany koloru poszczególnych elementów pancerza. Przy tym nie chodzi tu tylko o barwę, ale także o rodzaj materiału, jakim zostanie pokryty dany komponent.
Stymulanty – tymczasowa modyfikacja Javelina
Stymulanty to tymczasowe premie do statystyk, które można wykorzystać na czas danej ekspedycji. Można je wytworzyć w Kuźni, jednak wybiera się je tuż przed rozpoczęciem danej misji. W tym celu w oknie przygotowań do ekspedycji przejdź do ostatniej zakładki przygotowań. Tam możesz ustawić stymulanty. Na poziomie 10 będziesz mieć możliwość wykorzystania tylko jednego, ale wraz z poziomem 20 oraz 30 zostaną odblokowane dwa pozostałe sloty.
Stymulant to przedmiot jednorazowego użytku, który jest aktywny jedynie na czas najbliższej ekspedycji. Po ukończeniu jej przepada. Dlatego rozważnie wybieraj stymulanty tak, aby cennych i silnych przedmiotów nie wykorzystać do łatwych misji i zadań rozgrywanych na niskim poziomie trudności. W takiej sytuacji koszt wytworzenia komponentu może okazać się niewspółmierny do lootu i nagród, jakie uzyskasz. Idealnym momentem na rozpoczęcie korzystania ze stymulantów jest 30 poziom. Wtedy zaczyna się endgame, a trudne ekspedycje będą wymagać jak największej skuteczności Javelina.
Stymulantów nie znajdziesz w zdobytym loot’cie czy nagrodach. Zamiast tego możesz je jedynie tworzyć. Jednak najpierw potrzebujesz odpowiednich schematów. Te zdobędziesz, zdobywając reputację u frakcji Arkanistów. Im wyższy poziom lojalności, tym dostaniesz schematy do bardziej zaawansowanych (niepospolitych, rzadkich i epickich) stymulantów.
W grze możesz wytworzyć stymulanty takie jak poniżej. W tabeli zostały podane wartości dla stymulantów o klasie epickiej. W przypadku stymulantów rzadkich lub niepospolitych wartości będą odpowiednio mniejsze.
Pieczęć Kwasu (ang. Acid Sigil) | Podnosi obrażenia od kwasu o 30% bazowych obrażeń, stacki kwasu o 10% ich bazowej wartości oraz odporność na kwas o 30% na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Opancerzenia (ang. Armor Sigil) | Podnosi opancerzenie Javelina o 30% bazowej siły pancerza oraz fizyczną odporność o 10% na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Karabinu Szturmowego (ang. Assault Rifle Sigil) | Podnosi obrażenia od karabinów szturmowych o 30% bazowych obrażeń oraz rezerwę amunicji do karabinu szturmowego o 30% jej bazowej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Działa Automatycznego (ang. Autocannon Sigil) | Podnosi obrażenia od działa o 30% bazowych obrażeń oraz rezerwę amunicji do działa o 30% jej bazowej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Kombo (ang. Combo Sigil) | Podnosi obrażenia od efektów kombo o 30% bazowych obrażeń na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Ognia (ang. Fire Sigil) | Podnosi obrażenia od ognia o 30% bazowych obrażeń, stacki ognia nałożone na przeciwnika o 10% ich bazowej wartości oraz odporność na ogień o 30% na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Wyposażenia (ang. Gear Sigil) | Podnosi szybkość ładowania się wyposażenia o 30% bazowej szybkości na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Wyrzutni Granatów (ang. Grenade Launcher Sigil) | Podnosi obrażenia od wyrzutni granatów o 30% oraz rezerwę amunicji do wyrzutni granatów o 30% jej bazowej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Ciepła (ang. Heat Sigil) | Podnosi pojemność cieplną Javelina o 30% bazowej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Ciężkiego Pistoletu (ang. Heavy Pistol Sigil) | Podnosi obrażenia od ciężkiego pistoletu o 30% bazowych obrażeń oraz rezerwę amunicji do ciężkiego pistoletu o 30% bazowej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Lodu (ang. Ice Sigil) | Podnosi obrażenia od lodu o 30% bazowych obrażeń, stacki kwasu nakładane na przeciwników o 10% ich bazowej wartości oraz odporność na lód o 30% na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Lekkiego Karabinu Maszynowego (ang. Light Machine Gun Sigil) | Podnosi obrażenia od lekkiego karabinu maszynowego o 30% bazowych obrażeń oraz rezerwę amunicji do lekkiego karabinu maszynowego o 30% jej bazowej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Pioruna (ang. Lightning Sigil) | Podnosi obrażenia od elektryczności o 30% bazowych obrażeń, stacki elektryczności nakładane na przeciwników o 10% ich bazowej wartości oraz odporność na elektryczność o 30% na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Pistoletu Maszynowego (ang. Machine Pistol Sigil) | Podnosi obrażenia od pistoletu maszynowego o 30% bazowych obrażeń oraz rezerwę amunicji do pistoletu maszynowego o 30% bazowej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Karabinu Wyborowego (ang. Marksman Rifle Sigil) | Podnosi obrażenia karabinu wyborowego o 30% bazowych obrażeń oraz rezerwę amunicji do karabinu wyborowego o 30% jej bazowej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Walki Wręcz (ang. Melee Sigil) | Podnosi obrażenia od ataków wręcz o 30% bazowych obrażeń na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Tarczy (ang. Shield Sigil) | Podnosi maksymalną siłę tarczy o 30% jej bazowej siły oraz regenerację tarczy o 30% bazowej regeneracji na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Strzelby (ang. Shotgun Sigil) | Podnosi obrażenia od strzelby o 30% bazowych obrażeń oraz rezerwę amunicji do strzelby o 30% od jej bazowej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Karabinu Snajperskiego (ang. Sniper Rifle Sigil) | Podnosi obrażenia od karabinu snajperskiego o 30% bazowych obrażeń oraz rezerwę amunicji do karabinu snajperskiego o 30% jej pojemności na czas jednej ekspedycji. |
Pieczęć Umiejętności Specjalnej (ang. Ultimate Sigil) | Podnosi obrażenia od umiejętności specjalnych o 30% ich bazowych obrażeń na czas jednej ekspedycji. |